Saturday, March 23, 2013

Saar-tje en de kuikentjes - Deel 1

Saar-tje, een van mijn 2 zijdehoen dames, bedacht een aantal weken geleden dat het tijd was voor kuikentjes. Na flink wikken en wegen heb ik haar 7 eitjes gegeven. Aan gezien ze al ruim 2 weken broeds was gaat het naar verwachting om de eitjes van haar vriendinnen Mien, Pien en Sien. Aangezien Juul volgens mij pas afgelopen week is begonnen met leggen.

Tijdens het schouwen toen ze 14 dagen zat te broeden bleken er 6 eieren bevrucht te zijn. Deze 6 eitjes heb ik toen weer terug gestopt.

Op vrijdag 22 maart 2013 zag ik 's morgens tijdens het voeren dat de eerste 5 eitjes zijn aangepikt.


's Middags bij thuis komst hoorde ik een wat harder gepiep maar Saar-tje zat stevig op haar nest en er was niets te zien.


Vanmorgen zag een snaveltje tussen de veren van Saar-tje uitkomen.
(goed zoeken)

Net ben ik weer even wezen kijken en werd mijn (on)geduldig wachten beloond met 3 kopjes die dapper de wereld aan het verkennen waren. Tegen de tijd dat ik de camera in de aanslag had zaten er nog 2.

















De dames Mien en Pien kwamen even op kraambezoek. Ze hadden daarbij extra belangstelling voor de zaadjes die er extra in het nachthok aanwezig zijn. Eigenlijk komen ze hun eigen kleintjes bewonderen.



1 comment:

  1. Wat leuk om te zien .....
    Hier krijg je toch een voorjaarsgevoel bij?
    Ben heel benieuwd hoe eea gaat verlopen, hanen ... hennen.... etc etc

    ReplyDelete