Wednesday, March 27, 2013

Saar-tje en de kuikentjes - Deel 06

Enkele foto's van de zyanhoentjes.
Vandaag alweer 4 a 5 dagen oud.

Een van de donkere kuikentjes.


En een foto van de achterkant. Er is een theorie te zijn over geslachtsbepaling bij patrijs kuikens. Hier ben ik echter nog niet helemaal over uit.



Dit is het lichtste kuikentje.
Ik weet niet waarom maar ik denk dat het een kindje is van Sien.
Misschien omdat het een beetje een oranje gloed heeft en Sien zalmkleurig is.
Geen idee of het klopt.
Ben dus extra benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen.

Als je goed naar de foto kijkt kun je zien dat het al veertjes aan de vleugeltjes krijgt.



Het lichtste en donkerste gele kuiken samen.



Het donkere gele kuiken heeft ook een patrijs tekening.
Als ik de theorie goed  begrijp denk ik dat ze een hen gaat worden.



Ook bij haar kan je al kleine veertjes aan de einde van de vleugeltjes zien.



No comments:

Post a Comment