Wednesday, August 29, 2012

Ruilen van zilver naar goud



Vandaag hebben we deze prachtige zilver zwart gezoomde Wyandotte omgeruild.

We hebben haar terug gebracht naar de vorige eigenaar aangezien de andere bewoners van Het Kippenhuis niet meer uit het nachthok durfden te komen. Madam hield er een wel heel erg strak regime op na. Zij en zij alleen mocht rondscharrelen in de ren. Durfde er maar iemand in de buurt te komen dan konden ze een felle pik reactie verwachten.

Uiteraard hebben ze tijd nodig om aan de anderen en aan Het Kippenhuis te wennen maar dit was ons al te gortig. Je hoorde haast een kakel van opluchting door het hok gaan toen we madam apart hadden gezet in een grote bench van de hond.

We hebben haar vanavond geruild voor een schattig kuiken van z'n 3 maanden oud. Het is een goud zwart gezoomde wyandotte. Ze is na het plaatsen in het nachthok en een beetje onzeker piepend rondlopen tussen de andere meiden gekropen. Aangezien het al bijna donker was toen we thuis kwamen kon ik helaas geen foto's meer maken. Die volgen z.s.m.





PS:
Moet er uiteraard wel eerlijk bij vertellen dat het omruilen/terug brengen me aan het hart ging. Opzich was het namelijk naast een mooie ook een voor mij lieve kip. Als ik haar oppakte bleef ze namelijk erg rustig en sputterde niet tegen. Daarbij ben ik ook nog eens van mening dat je kiest voor een dier en als je het dan gaat omruilen lijkt het net een paar sokken of een t-shirt wat niet goed zit. Toch denk ik dat deze ruil de beste keus is voor de andere meiden in Het Kippenhuis.



No comments:

Post a Comment